Edmundo
Eckart Luthy
39CANT ESPIRITUAL
(2015)
11’
30”
Formació : Grup instrumental (veu/veus i instruments)
Estrena :
St. Peter VIENA (AUSTRIA)
21.4.15 i 28.4.15 a les 19.30 hores.
St. Peter VIENA (AUSTRIA)
21.4.15 i 28.4.15 a les 19.30 hores.
Loreta Bartkeviciute, Soprà
Sium Milne, Violí
Quartetto della Croce Vienna
Comentaris : A continuació podeu escoltar la gravació de “CANT ESPIRITUAL” (11,30) realitzada a Viena.
38Esperança (Poema Jacinto Verdaguer)
(2014)
4’
25”
Formació : Lied
37Transfiguració (Poema)
(2010)
10’
600”
Formació : Grup Instrumental
Estrena : Ensemble ACC
Dir. Domènec Gonzalez de la Rubia
Comentaris : Ensemble ACC
Dir. Domènec Gonzalez de la Rubia
Aquesta obra pretèn explicar la trobada de Jesús amb Moisés i Elías a la seva TRANSFIGURACIÓ.
36T. i nos fugamos
(2008)
3’
90”
cl.sib, fg., trpa., vl., vla., vlc., cb.
Formació : Grup Instrumental
Estrena : Auditori MACBA, 2008
Septet of OBC (Barcelona)
Comentaris : Obra humorística.
Parodia de una Tocata i fuga.
Primer podeu escoltar la gravación “T. y nos fugamos“ tocada a l“Auditori MACBA al 2008 pel septet de l“OBC.
Després podeu escoltar la gravació electroacústica de la mateixa obra i una variació.
35De la Foscor a la Llum
(2007)
2’
16”
Formació : Orquestra simfònica
Estrena : 2007
Estrenada a la Banda Municipal de Barcelona
Domènec González de la Rubia (Director)
Posteriorment es va realitzar una gravació de 'De la Foscor a la Llum' al 2011.
Orquestra de Còrdoba
Director: Joan Lluís Moraleda
34Für Friedel
(2007)
vlc., pno.
Formació : Duet
Estrena : 2008
Esglèssia Evangèlica Alemana, Barcelona
Maria Eckart, Violonchel
Edmundo Eckart, Piano
33Meditació
(2006)
9’
21”
vl., vlc., pno.
Formació : Trio amb piano
Estrena : Auditori Frederic Mompou SGAE (Barcelona), 2006
Trio Brower
32CUM SPIRITU (1.- Largo. Allegro molto 2.- Adagio 3.- Allegro)
(2005)
27’
77”
Formació : Orquestra simfònica
Editorial : Edicions Albert Moraleda
Estrena : Orquesta de Córdoba
La Orquesta de Córdoba és un Consorci, creat el 1992, entre la Junta d'Andalusia i l'Ajuntament de la ciutat. Des d'aleshores ha ofert ja més d'un miler de concerts en escenaris diversos.
L'Orquestra de Còrdova és membre de l'Associació Espanyola d'Orquestres Simfòniques (AEOS) i, el 1999, va ser nominada per la Societat General d'Autors (SGAE) i l'Associació d'Intèrprets i Executants (AIE) com 'Millor Artista Clàssic' conjunt a Victòria dels Àngels i l'Orquestra Simfònica de Barcelona-al Premi de la Música. En l'edició de l'any 2003, l'Acadèmia de la Música va tornar a nominar-al costat de Plácido Domingo i Jesús López Cobos-a l'Orquestra de Còrdova per la seva CD dels dos Concerts Triples, de Leo Brouwer i Tomás Marco, com a millor disc de música clàssica.
Comentaris : Cum Spiritu (poema sinfònic)
Després d’una introducció es presenta el tema del Esperit d’un caràcter vigorós. Es refereix al Esperit Sant que va baixar sobre els apòstols el dia de la Pentecosta i els va
omplir de saviesa, fortalesa i amor de Deu. D’aquesta manera van parlar en diferentes llengues , convertint mes de tres mil persones a la fe, el primer día. Segueix així mateix un tema “cantabile” i després un desenvolupament del tema del Esperit. A continuación sentirem un “Adagio espresivo” que ens vol fer pensar en la caritat (Amor a Deu i al proïsme). Tot aixó enllaça amb nous aspectes del tema principal per finalitzar així l’obre.
A continuació podeu escoltar els 3 moviments de “CUM SPIRITU”; 1.- Largo. Allegro molto (11"24"") 2.- Adagio (7"38"") i 3.- Allegro (9"15"").
31Danza Bohemia
(2005)
3’
24”
vl., cl.sib, pno.
Formació : Trio amb piano
30Al-y-sch
(2000)
2 mar., vibr., timp., 2 perc.
Formació : Quartet
Comentaris : de percussió
29Cant Espitritual
(2000)
mezzo., pno.
Formació : Lied
Estrena : Auditori F. Mompou, SGAE (Barcelona), 2006
Comentaris : Lletra Joan Maragall - Traduit a l“ alemany
La veu de la soprano també pot ser interpretada per un tenor.
Va ser estrenat amb quartet de corda a St. Peter“s Kirche, Viena (AUSTRIA) el 2015.
Loreta Bartkeviciute, soprano
Quartetto della Croce Vienna
https://www.youtube.com/watch?v=RTlgfLiJ2sI
28CANTORATA (1.- Vaterunser 2.- Ave Maria and 3.- Gloria Patri)
(1999)
33’
23”
sopr., coro, orquestra
Formació : Orquestra simfònica i solista
Estrena : Joan Lluis Moraleda (director d’orquestra)
JOAN LLUÍS MORALEDA I PERXACHS, (1943), es un valor molt representatiu de la generació de la mitja edat en el mon de la musica a Catalunya. Estudià al Conservatori Superior Municipal de Barcelona. Obtingué els Premis d’Honor d’Oboè i també els Premis d’Honor i l’Extraordinari de Composició, a l’esmentat Centre.
Membre de l’Orquestra de la Ciutat de Barcelona com a Oboista fins 1980, amplià estudis d’oboè, composició i direcció d’Orquestra a França amb T. Aubin i P Pierlot. Posteriorment, amb A. Ros Marbà.
Compositor guardonat repetidament en diferents concursos de música per a Cobla, i obert també a tota mena d’inquietuds musicals, està també en possessió del premi de l’Obra del Ballet Popular i del Premi 'Agustí Borgunyó' , per el conjunt de la seva aportació en aquest terreny.
Estret col·laborador del desaparegut Ernest Lluch, varen formar equip conjuntament per tal de reposar els anys 1997 i 2000, les oblidades operes Catalanes 'Il Telemaco nel.l’isola di Calipso' de F. Sor i 'Tassarba' de E. Morera.
Com a director de musica contemporània, te en el seu haver realitzacions importants: Les Noces, de I. Strawinsky, Le Marteau sans maître de P. Boulez , Pierrot Lunaire, de A. Schoenberg, Concert per a violí piano de A. Berg, entre d’altres, aquí a Barcelona.
Principal director convidat de la Filharmonia Mieczyslawa Karlowicza de Sttetin (Polonia) durant deu anys. Actualment, ocupa el lloc de director de la COBLA SIMFÒNICA DE CATALUNYA, ambiciós projecte que encapçala el mestre A. Ros Marbà.
Actualment treballa en l’equip directiu de la Banda Municipal de Barcelona.
Orquesta de Córdoba
La Orquesta de Córdoba és un Consorci, creat el 1992, entre la Junta d'Andalusia i l'Ajuntament de la ciutat. Des d'aleshores ha ofert ja més d'un miler de concerts en escenaris diversos.
L'Orquestra de Còrdova és membre de l'Associació Espanyola d'Orquestres Simfòniques (AEOS) i, el 1999, va ser nominada per la Societat General d'Autors (SGAE) i l'Associació d'Intèrprets i Executants (AIE) com 'Millor Artista Clàssic' conjunt a Victòria dels Àngels i l'Orquestra Simfònica de Barcelona-al Premi de la Música. En l'edició de l'any 2003, l'Acadèmia de la Música va tornar a nominar-al costat de Plácido Domingo i Jesús López Cobos-a l'Orquestra de Còrdova per la seva CD dels dos Concerts Triples, de Leo Brouwer i Tomás Marco, com a millor disc de música clàssica.
Comentaris : Cantorata (Ha estat interpretada en alemany però hi ha una versió en "català")
Es una cantata per a soprà, cor mixte i orquestra en la que apareixen tres oracions: Parenostre, Avemaría i Gloria Patri.
Deprés d’una introducció orquestral el cor “a capella” comença el Parenostre amb participacio de l’orquestra.Ve després un interludi mes aviat cambristic que dona pas a la part final de l’oració (i teu es el regne, el poder i la gloria per sempre señor, Amen). Segueix l’Avemaria per a soprà solista i orquestra. Per finalitzar escoltarem el Gloria Patri per a cor mixte i orquestra després d’una introducció orquestral i seguit d’un interludi que ho separa de la secció final (sicut erat in principio et nunc et Semper et in saecula saeculorum amen).
A continuació podeu escoltar els 3 moviments de “Cantorata”; 1.- Vaterunser (Pare nostre)(12“), 2.- Ave Maria (6“12““) i 3.- Gloria Patri (15“11““)
27Concierto para violoncelo y orquesta
(1998)
violoncel
Formació : Orquestra simfònica i solista
26Variacions sobre un tema digital
(1995)
29’
30”
vlc., pno.
Formació : Duet
Estrena : Auditori Caja Madrid (Barcelona)
Christian Florea, violonchel
Dana Ciccarlia, piano
Comentaris : En 1999 es va fer una gravació amb el segell de ARS HARMONICA a l“Auditori de Capellades.
Christina Florea, violonchel
Alan Branch, piano
25Wacht auf.
(1993)
sopr., pno.
Formació : Lied
Estrena : Estrena a la Parròquia Alemana Sant Albertus Magnus, Barcelona
Griselda Roman, soprà
Alex Jordi, piano
24Anastasis (poema simfònic)
(1992)
31’
1860”
Formació : Orquestra simfònica
Estrena : Estrena i Gravació de disc
Sala Mare, Chisinav (República de Moldovia), 1992
Orquestra Sinfònica de la Radio RTV de Moldova
Christian Florea, director
Comentaris : Anastasis
Después de la obra para orquesta “Systaurosis” cuyo significado es “Acompañamos a Cristo en el camino de la cruz”, he querido escribir una obra de carácter optimista.
“Anastasis” se refiere a la resurrección de Cristo y a la idea de que nuestra salvación se ha de producir por el amor de Dios hacia nosotros.
Dentro de la libertad compositiva propia del poema sinfónico, se puede apreciar la forma de sonata con exposición de temas principales seguida de varios desarrollos de los mismos. Íntimamente enlazado aparece un tema lento de forma ABCA que desemboca de nuevo en posteriores desarrollos de los temas del principio.
Finaliza la obra con una coda, fruto de la elaboración de una consecuencia temática de los primeros desarrollos, que conduce a un acorde final a tutti en mi mayor.
23Advent
(1990)
2 trpta., 2 tbn., tba.
Formació : Quintet de metall
Estrena : Auditori de Barcelona, 2005
Solistes OBC
22Vom Himmel Hoch
(1989)
trpta., vlc., pno.
Formació : Trio
Estrena : Parròquia alemana Sant Albertus Magnus, Barcelona, 1985
21Ave Maria
(1988)
6’
25”
sopr., pno.
Formació : Lied
20Salutacion
(1988)
3 trompes
Formació : Grup Instrumental
19Variations set sobre un tema de Stamitz
(1988)
10’
Formació : Orquestra de corda
Estrena : Auditori Escola Virtelia, Barcelona
Orquestra Sinfònica Virtélia
Francesc Llongueras, director
Comentaris : Existeix una versió per a cuartet de corda.
18Dialogant
(1987)
trpta., pno.
Formació : Duet
17Soldados de plomo
(1987)
trpta., pno.
Formació : Duet
16Tetraludium
(1986)
fl., ob., cl.sib, pno.
Formació : Quartet
15Systaurosis
(1985)
2’
16”
arp., 3 perc.
Formació : Orquestra simfònica
Estrena : 1988
Estrenada al Palau de Música de Barcelona per la Banda Municipal de J.Ll.Moraleda
Comentaris : Hi ha una adaptació per la Banda Municipal de Barcelona
14Wir Glauben An Gott Den Vater
(1985)
cor
Formació : Cor mixte
Estrena : Estrena a la parròquia alemana de Barcelona
13Preludi i fuga catalana
(1984)
5’
ob., cl.sib, fg.
Formació : Trio de corda
Estrena : Estrena Valldoreix
Trio de Canyes de Barcelona
12Vaterunser (Parenostre)
(1984)
33’
2005”
sopr., coro, fl., trpa., vlc., org.
Formació : Grup instrumental (veu/veus i instruments)
Estrena : Estrena a la Parròquia de San Albert Magne a Barcelona
11Coral fuga i postludi
(1983)
6’
22”
2 trpta., trpa., tbn., tba.
Formació : Quintet de metall
Comentaris : A continuació podeu escoltar els 3 moviments de “CORAL, FUGA i POSTLUDI”;
1.- Coral (1’11’’) 2.- Fuga (2’58’’) i 3.- Postludi (2’53’’).
10Oració
(1982)
trpa., org.
Formació : Duet
09Andantino per a sextet de corda
(1982)
10’
10”
Formació : Quartet de corda
Estrena : Auditori Felip Mompou SGAE, Barcelona
Sexteto OBC
08Danza del N.E.
(1981)
3’
20”
fl., vlc., pno.
Formació : Trio
Estrena : Estrena a Sant Cugat
Trio Harmonix
07Moviment per a corda
(1981)
Formació : Orquestra de corda
Estrena : Orquesta de cámara del Palau de Música Catalana, Barcelona
Gonzalo Comelles, director
06Cuartet de corda
(1981)
9 min’
31”
Formació : Quartet de corda
Estrena : Mèxic
05Romanza
(1981)
fl., pno.
Formació : Duet
Estrena : Estrena al Conservatori del Lliceu a Barcelona
04Flötenserenade
(1980)
fl., pno.
Formació : Duet
03Mahler's traum
(1980)
fl., arp.
Formació : Duet
Estrena : 2006 Estrena
Magdalena Martínez (Flauta travessera)
Magdalena Barrera (Arpa)
Comentaris : Existeix una versió simplificada per flauta i piano.
02Mozartiana
(1979)
2 flautas de bec
Formació : Duet
Editorial : Tenora
01Beatus Ille
(1963)
5’
40”
Formació : Orquestra simfònica
Editorial : Catalana d'Edicions Musicals
Estrena : Palau de la Música, Barcelona, 1986
Orquestra Ciutat de Barcelona
Alexander Myrat, director
Comentaris : “Beauts Ille“ és un poema sinfònic sobre l“Épodo“ d“Horaci que declara “Beneït aquell que treballa la terra“.
Aquesta obra es va compasar l’any 1963. Des d’un punt de vista formal, es tracta d’un poema sinfònic. Vaig voler plasmar musicalment el conegut “Épodo” d’Horaci “Beatus Ille” que és l’arquetip d’alabança que han fet tots els poetes de tots els temps a la vida a la terra, fugint de la tensió i de les turbulències de la ciutat.
Horaci canta les virtuts del pagès, que té la aventura de poder treballar la seva terra, les seves propietats, lliures d’usura.
Al llarg de la seva obra destaca la presència d’un tema de dotze notes, com si es tractés ‘una sèrie, que reb un tractament tonal. Soviet apareéis en forma de “cánon”, volent simbolitzar les lleis que governen la vida a la ciutat.
L’obra es divideix en cinc parts unides entre si mateixes. Después d’una breu introducció es presenten els temes principals. S’instaura una secuència més agitada (allegro) amb moments de tensió que, después d’arribar a un clímax, concudeix a un període de calma (molto lento). És llavors quan s’insinua el tema de la felicitat a la terra mitjançant trompes que segueixen de violonchels.
Una nova secció (animato) de caràcter més lleuger, amb intervenicons solistes de violí I violonchel, ens donen la nota d’optimisme; però aviat torna a aparèixer el cánon d’una forma combinada amb els altres temes (adagio expressivo) que es va desenvolupant.
Per acabar desemboca definitivament amb l’”andante” que finalitza la obra amb el lema de “la felicitat a la terra”.